Stagnacja na rynku" wyzwania branży motoryzacyjnej
Motoryzacja w Polsce dla wielu ludzi to nie tylko transport, ale również hobby i styl życia. Każdego roku rynek motoryzacyjny rozwija się coraz bardziej, przyciągając nowych klientów i firm. Jednakże, ostatnie lata przyniosły spowolnienie w rozwoju branży motoryzacyjnej, co wiąże się z różnymi wyzwaniami dla producentów samochodów i przedsiębiorców zajmujących się sprzedażą samochodów.Wyhamowanie tempa wzrostu polskiego rynku motoryzacyjnego to wynik nie tylko pandemii koronawirusa, ale również zmian w preferencjach konsumentów. Według raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) sprzedaż samochodów w Polsce spadła o 24% w pierwszym kwartale 2021 roku w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku. Taki spadek sprzedaży stawia przedsiębiorców i producentów samochodów przed nowymi wyzwaniami.
Elektryczna ekspansja
Na rynku motoryzacyjnym w Polsce jednym z wyzwań jest stałe zwiększanie udziału samochodów hybrydowych i elektrycznych w sprzedaży. Według badań PZPM, w 2020 roku 4,6% nowych samochodów zarejestrowanych w Polsce miało napęd hybrydowy lub elektryczny. To oznacza ponad dwukrotny wzrost w stosunku do roku 2019 (2,1%).Klienci coraz częściej wybierają samochody z alternatywnymi napędami, przede wszystkim ze względu na politykę ograniczania emisji spalin. W Polsce coraz więcej miast wprowadza strefy zeroemisyjne, a także oferuje ulgi podatkowe i finansowe dla posiadaczy samochodów elektrycznych lub hybrydowych. Rynek motoryzacyjny w Polsce, aby przyciągnąć nowych klientów, musi dostosować się do tych zmian.
Nowa rzeczywistość sprzedaży online
Kolejnym wyzwaniem dla branży motoryzacyjnej jest migracja sprzedaży samochodów z tradycyjnych salonów na sprzedaż online. Rozwój technologii i dostępność Internetu umożliwiły klientom dokonywanie zakupów online, także w przypadku samochodów. W Polsce pojawiły się już pierwsze platformy internetowe umożliwiające zakup samochodu online, jednakże, decyzja o kupieniu samochodu wirtualnie nadal budzi pewne kontrowersje.W tej sytuacji przedsiębiorcy i producenci samochodów muszą przystosować swoje procedury do nowej rzeczywistości i zmienić swoje strategie sprzedażowe. Ograniczenie liczby klientów w salonach, a także dostarczenie klientom informacji i ofert sprzedaży online, to kluczowe elementy rynkowej strategii dla firmy motoryzacyjnej.
Podsumowując, rynek motoryzacyjny w Polsce zmienia się, a przedsiębiorcy i producenci samochodów muszą dostosować się do tych zmian, aby przetrwać na tym rynku. Wyjścia z kryzysu są trzy" innowacje w zakresie napędów, zmiana kanałów sprzedażowych oraz zaoferowanie klientowi nie tylko sprzedaży, ale również kompleksowego serwisu i działań proekologicznych. Wszystko po to, aby motoryzacja w Polsce nadal rozwijała się, a klienci cieszyli się komfortem i nowoczesnymi rozwiązaniami na drodze.